.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسات ساماندهی اقتصادی در منزل احمدی‌نژاد برگزار می‌شود
تحرک دیر هنگام آقای رئیس‌جمهور
شمال نیوز: پس از التهابات و اتفاقاتی که در برخی بخشه‌ای بازار و نظام توزیع سراسری کالا در کشور اتفاق افتاد، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شخصا عهده دار مدیریت ستاد تنظیم بازار و تدابیر ویژه اقتصادی شده است و جلسات این ستاد، هر روز حداقل به مدت ۳ ساعت برگزار می‌شود.
تحرک دیر هنگام آقای رئیس‌جمهور

شمال نیوز : نابسامانی چند ماهه در بازار ارز، افزایش بی‌سابقه قیمت کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای، تغییرات جدی در برنامه‌های واردات و صادرات کالا‌ها به کشور و ده‌ها مورد دیگر در حالی به روال عادی و جاری مملکت تبدیل شده است که دیروز نیز مجلس کلیات طرح توقف اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را به تصویب رساند و بدین ترتیب امید دولت برای کسب درآمد از محل اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را به نا‌امید تبدیل کرد. در شرایطی که مردم و دلسوزان نظام به شدت از وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور گلایه دارند، رئیس دولت و برخی معاونان او هر از چند گاهی سعی می‌کنند با نسبت دادن نابسامانی‌ها به موضوعات بی‌ربط از خود سلب مسئولیت کنند. برای مثال احمدی‌نژاد در مصاحبه مطبوعاتی خود اس‌ام اس یک خبرگزاری را نابسامانی بازار ارز دخیل دانست یا رحیمی‌معاون وی با نام بردن از فردی به‌نام جمشید بسم ا... مسبب این اوضاع را آن فرد دانست. این فرافکنی‌ها مانند دوره‌ای بود که رئیس‌جمهور گرانی‌ها را نمی‌پذیرفت و می‌گفت که کالا‌ها در نزدیکی منزل وی ارزان است. اما آن‌طور که رسانه‌ها گزارش می‌دهند انگار آقای رئیس جمهور به عمق فاجعه پی برده و اکنون جلسات کنترل بازار و گرانی‌ها را حتی در منزل خود برگزار می‌کند.
مشرق در همین رابطه گزارش داده است: طی روزهای اخیر جلسات ویژه‌ای به ریاست احمدی‌نژاد برگزار می‌شود که مهم‌ترین موضوعات اقتصادی و اجرایی کشور در آن‌ها مطرح و تصمیم گیری می‌شود که ثمرات آن به‌زودی در بازار مشخص خواهد شد. پس از التهابات و اتفاقاتی که در برخی بخشه‌ای بازار و نظام توزیع سراسری کالا در کشور اتفاق افتاد، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شخصا عهده دار مدیریت ستاد تنظیم بازار و تدابیر ویژه اقتصادی شده است و جلسات این ستاد، هر روز حداقل به مدت ۳ ساعت برگزار می‌شود.
در این جلسات که علاوه بر احمدی‌نژاد، قاسمی‌وزیر نفت، خلیلیان وزیر جهادکشاورزی، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسینی وزیر اقتصاد، نجار وزیر کشور، مصلحی وزیر اطلاعات، بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور در کنار رئیس صندوق توسعه ملی و سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها حضور دارند، قریب ۱۰ دستور کار از جمله تامین مایحتاج استان‌ها و گزارشگیری روزانه از تمامی‌مناطق کشور در دستور کار قرار دارد.
در این جلسات، تمامی‌مسئولان مربوطه موظفند در حوزه فعالیت خود به ارائه گزارش پرداخته و در صورت وجود نیاز و کمبود خاصی در استان‌ها، تامین سریع آن بر عهده استان‌های معین یا در صورت نیاز مدیران پایتخت قرار می‌گیرد و در هر جلسه، به فراخور دستور کار، مسئول ارشد مربوطه نیز دعوت می‌شود که به‌عنوان مثال برای حل مشکلات مربوط به واردات دارو، وزیر بهداشت به ارائه گزارش و بیان راه حل‌ها پرداخته است.
احمدی‌نژاد در این جلسه، به طور روزانه موجودی کالاهای اساسی در هر استان را بررسی و کنترل می‌کند و نکته جالب در این میان، گزارش‌های میدانی رئیس جمهور از نقاط مختلف کشور است که توسط بازرسان نامحسوس وی در خصوص قیمت و میزان کالاهای مهم، تهیه شده و هر روز به مسئولان مربوطه ارائه می‌شود.
بررسی نقل و انتقالات صورت گرفته در مرکز مبادلات ارزی یکی دیگر از دستور کارهای این جلسات است که گاهی در ساعات پایانی شب تشکیل می‌شود و تامین نیازهای ارزی گروه‌های مختلف، مورد بررسی دقیق و آماری قرار می‌گیرد.
به گزارش مشرق، از جمله دیگر مصادیق مورد بحث در این جلسات، بررسی مصداقی مشکلات واردکنندگان و صادرکنندگان عمده و خوشنام کشور است که ضمن احصاء دقیق مشکلات و نحوه رفع آن، دستورات لازم توسط مسئولان مربوطه در‌‌ همان جلسه اخذ و به نهادهای مربوطه ابلاغ می‌شود که طیفی وسیع از دستورات مانند رفع مشکلات حمل کالا، ترخیص و توزیع را شامل می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 آبان 1391
خدا کنه مدیران ارشد استانها در ارائه گزارش، خود شیفتگی و گزارشات غیر واقع را کنار بگذارند و آئنه واقعیت نمای وضعیت استانها باشند.شاید آقایان در تهران با مشاهده واقعیت ها در برخی تصمیمات ملی تدابیر جدیدی را اتخاذ نمایند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.